ZESPÓŁ SZKÓŁ W GRÓDKU     ul. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek, woj. podlaskie
Szkoła Podstawowa im. Partyzantów Braci M. i A. Chrzanowskich ~ Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów

Drużyna Harcerska / Uczniowie

3 Gródecka Drużyna Harcerska "3maj się"

Idziemy naprzód i ciągle pniemy się wzwyż,

by zdobyć szczyt ideałów – świetlany harcerski krzyż”

Ostatnie miesiące w naszej drużynie były bardzo pracowite. 23 kwietnia uczestniczyłyśmy w VI Rajdzie Świętego Jerzego. Otrzymałyśmy mapę i musiałyśmy zgłaszać się na wyznaczonych punktach. Na pierwszym musiałyśmy wyszyć Gwiazdę Dawida, na drugim wskazać części karabinu (miałyśmy z tym broblem). Kolejny punkt znajdował się w katakumbach. Tu obejrzałyśmy krótki film, następnie musiałyśmy przeprowadzić akcję uwolnienia Żydów. W muzeum wysłuchałyśmy historii Białegostoku. Następne zadanie polegało na sporządzeniu prochu strzelniczego. Podczas wędrówki zbierałyśmy różne informacje i zdjęcia, dzięki którym udał się nam znaleźć tajemniczą skrzynkę. Tym sposobem zajęłyśmy pierwsze miejsce, a nagrodą był czteroosobowy namiot.

21 maja uczestniczyłyśmy w Zbiórce Polowej Hufca Białystok. Najpierw wszystkie drużyny spotkały się w Białymstoku, po czym pociągiem udałyśmy się do Łap. Stąd wyruszyłyśmy do Kruszewa. Na trasie miałyśmy dwa punkty, na pierwszym razem z druhem graliśmy w pacmana, nasz druh Andrzej Małkowski był duchem. Na następnym punkcie strzelałyśmy z wiatrówki, miałyśmy po trzy strzały, dwie dziewczyny z naszej druzyny nie spudłowały ani razu. Wędrówka na terenir Narwiańskiego Parku Narodowego była długa, ale w końcu dotarłyśmy do Kruszewa. Tu były różne gry i zabawy, a na koniec tradycyjne ognisko i grupowe zdjęcie.

27 maja nasza drużyna zorganizowała spływ kajakowy Gródek – Borki. Uczestniczyło w nim 10 osób. Pierwsze kilometry okazały się łatwe, jednak nasza rzeka Supraśl potrafi być nieprzewidywalna. Małe niespodzianki po drodze, zakręty pod kątem prawie prostym i spiętrzenia dały się we znaki wszystkim. Szczególnie tym, którzy płynęli pierwszy raz. Były chwile zwątpienia, ale dodawaliśmy sobie otuchy, śpiwając harcerskie piosenki. Po dziewięciu godzinach dopłynęliśmy do Borek, całe, choć obolałe i spalone słońcem. Dziewczyny z drużyny dostały kolejną sprawność – kajakarza. Była to przygoda, którą nadal wspominamy.

23 czerwca po kilku miesiącach wytężonej pracy, na Górze Zamkowej złożyłyśmy Przyrzeczenie Harcerskie i otrzymałyśmy krzyże harcerskie.

Emilia Niesterczuk

Sprawozdanie
[ 4169.3 kB ]

KALENDARZ AKTUALNOŚCI
<< marzec 2024 >>
Pon Wt Śr Cz Pt So Nd
WYSZUKIWARKA

BIP

~ copyright © 2004-2024 Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów w Gródku ~ idea, gfx & code by warlock ~ all rights reserved ~ odwiedzin: 345215 / 1 / 1 ~ Księga Gości: 8 / 1