ZESPÓŁ SZKÓŁ W GRÓDKU     ul. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek, woj. podlaskie
Szkoła Podstawowa im. Partyzantów Braci M. i A. Chrzanowskich ~ Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów

Youngster / Projekty


 

Siódmy rok z programem Youngster 


 

W czercu 2015r. testami plasującymi gimnazjaliści z Gródka rozpoczęli siódmą edycję programu Youngster. 

 

 

_______________________________________________________________________________________________

 

28 i 29 maja 2015 roku spędziliśmy w stolicy, na wycieczce. Wycieczka była nagrodą w konkursie 

„Ocalić od zapomnienia” który odbył się w ramach programu Youngster. Opiekunem wycieczki 

była pani Małgorzata Sapieżko. Wielu z nas nie miało jeszcze okazji tak szczegółowo poznać wielkiego  

miasta, jakim jest Warszawa. Spod Pałacu Kultury i Nauki udaliśmy się do hotelu, gdzie zostawiliśmy  

nasze bagaże. Późniejwybraliśmy się na pyszne śniadanie, z którego odebrał nas przewodnik i z nim  

udaliśmy się do TVP INFO, gdzie mogliśmy obserwować pracęredaktorów. Zwiedziliśmy studia, w  

których  nagrywane są programy informacyjne takie jak Panorama, czy Teleexpress. Kolejnym etapem  

naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, które zaciekawiło nas wspaniałym, 

choć smutnym odwzorowaniem ówczesnej rzeczywistości. Wybraliśmy się również do Muzeum Historii  

Żydów Polskich. Z muzeum przemieściliśmy się do hotelu w celu przygotowania się do wyjścia do Teatru 

Narodowego.Przed spektaklem udało nam się pospacerować uliczkami Starego Miasta.O godzinie 19:00  

zasiedliśmy w fotelach i podziwialiśmy grę aktorską bohaterów spektaklu “Zbójcy”, który dostarczył nam  

wielu przeżyć.Zmęczeni, lecz szczęśliwi i usatysfakcjonowani mile spędzonym czasem, dotarliśmy do hotelu.  

Kolejnego dnia po śniadaniu wybraliśmy się do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie czekał już  

na nas przewodnik. Po zwiedzeniu pałacu, ogrodu oraz usłyszeniu historii z nim związanych, udaliśmy się do 

centrum miasta, gdzie spacerując ulicami przewodnik warszawski opowiadał nam historię tych miejsc. Z centrum  

pojechaliśmy nową linią metra na Pragę, gdzie podziwialiśmy stare zabudowania, poznaliśmy najistotniejsze  

fakty z praskiej historii XIX i XX wieku, i obejrzeliśmy praskie kapliczki. Następnie wróciliśmy do centrum 

miasta, gdzie podziwialiśmy panoramę historycznej i współczesnej Warszawy, której rys historyczny  

przybliżył nam przewodnik. Opowieść była okraszona wielomaanegdotami, które na długo pozostaną nam w  

pamięci!Niestety, o godzinie 15 musieliśmy wrócić do hotelu, a stamtąd na przystanek autobusowy. Ze smutkiem  

opuszczaliśmy miasto, które w przeciągu dwóch dni dostarczyło nam wielu przeżyć i wspomnień. Stolica,  

metropolia - co o niej wiedzieliśmy? Stosunkowo mało, aż do czasu wyjazdu zorganizowanego w ramach  

programu Youngster. W ciągu dwóch dni mieliśmy możliwość poznania wizerunku Warszawy, o którym nie  

mogliśmy się dowiedzieć z informacji przedstawianych w internecie lub przekazywanych przez nauczycieli.  

Aby dogłębnie zrozumieć rytm życia Warszawiaków, musieliśmy poznać go od strony praktycznej, co 

zapewnił nam Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej organizator programu Youngster, za co serdecznie  

dziękujemy.   

 Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z dwudniowej wycieczki do Warszawy.   

                                                                                                                      

                                                                                                              Katarzyna Gryko i Daniel Sjargi  

 


zwiedzanie TVP info / studio Panoramy / fot.M.Sapieżko

w Muzeum Powstania Warszawskiego

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN / fot.M.Sapieżko

rzeźba przedstawia Jana Karskiego / fot.M.Sapieżko


przed Operą Narodową w Warszawie - w drodze na widowisko w Teatrze Narodowym / fot.M.Sapieżko

zwiedzanie pałacu i ogrodu w Wilanowie / fot.M.Sapieżko

ogród w Wilanowie / fot.M.Sapieżko

Warszawska Praga - spacer z przewodnikiem / fot.M.Sapieżko




 

______________________________________________________________________________________________
 


 

Ola, Daniel, Daria i Kasia z programu Youngster - laureaci ogólnopolskiego konkursu 

 

Uczniowie Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów Aleksandra Oziabło, Daniel Sjargii, Daria Sierżan,  


 

Katarzyna Gryko otrzymali nagrodę główną w ogólnopolskim konkursie „Teenagers in action” („Nastolatki w akcji”)  


 

pod hasłem „Ocalić od zapomnienia” - „Harcerstwo w Gminie Gródek”. Nagrodą jest dwudniowa 


 

wycieczka do Warszawy, gdzie m.in. uczniowie odwiedzą TVP info, obejrzą widowisko w  


 

Teatrze Narodowym i będą uczestnikami spaceru po Warszawie jakiej nie znali.  


 

Konkurs był realizowany w ramach programu Youngster. Opiekunem projektu jest pani Małgorzata Sapieżko. 


Informacja na stronie Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej 

http://www.youngster.pl/news/554870a3b59f3 

_________________________________________________________________________________________________

 

6 marca 2015 roku w Gminnym Centrum Kultury w Gródku odbył się Wieczór Wspomnień pt.: „Harcerstwo w Gminie Gródek” przygotowany przez gimnazjalistów uczestników programu Youngster Olę, Kasię, Darię i Daniela pod opieką pani Małgorzaty Sapieżko.   

Spotkanie miało na celu przedstawienie w skrócie historii Harcerstwa, które aktywnie działało przez wiele lat na terenie Gminy Gródek. Dzięki pokazowi zdjęć młodzi ludzie zgromadzeni na sali widowiskowej GCK mogli zobaczyć, jak wyglądali harcerze, czym się zajmowali lub jak wyglądało obozowe życie. Dorośli uczestnicy Wieczoru Wspomnień mieli okazję powspominać dawne czasy, posłuchać melodii towarzyszących harcerzom. Panie Nina Markiewicz, Irena Matysiuk, Elżbieta Greś i Irena Naliwajko opowiadały o swoich doświadczeniach związanych z Harcerstwem, o tym jak zostały harcerkami, jakie pełniły funkcje, czym zajmowały się prowadząc drużyny, jak Harcerstwo wpłynęło na ich życie. Wieczór uatrakcyjniły zabawne scenki dotyczące Harcerstwa, a osoby, które chciały sprawdzić swoje umiejętności mogły spróbować swoich sił w quizie, w którym trzeba było rozpoznać zwierzę po jego tropie lub ptaka po głosie, czy wyglądzie i w ten sposób można było otrzymać sprawność, np. przyrodnika. Spotkanie odbyło się w ramach konkursu „Ocalić od zapomnienia”.  

 


Katarzyna Gryko prowadzi "wieczór wspomnień"

Daniel Sjargi prowadzi rozmowę z p.E.Greś,p.I.Matysiuk,p.I.Naliwajko,p.N.Markiewicz


 

________________________________________________________________________________________________

 

24 lutego 2015 roku gimnazjaliści uczestniczyli w Święcie Szkoły. Podczas obchodów uczestnicy programu  

Youngster opoiedzieli  o projekcie, w którym biorą udział. Konkurs Teenagers in Action jest organizowany 

w ramach programu Youngster. W roku szkolnym 2014/2015 odbywa się pod hasłem "Ocalić od zapomnienia".   

Youngsterzy - Kasia, Daniel, Daria i Ola pracę projektową poświęcili Harcerstwu w Gminie Gródek.  

 

Wieczór wspomnień pod hasłem   

Harcerstwo w Gminie Gródek   

6 marca 2015 roku o godz. 17.00  

w Gminnym Centrum Kultury na sali widowiskowej.  

 

Serdecznie zapraszamy :)  

 


Youngsterki Ola i Kasia - opowiadają o projekcie Harcerstwo w Gminie Gródek



 

________________________________________________________________________
 


 

1 grudnia 2014 roku w Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów w Zespole Szkół w Gródku  

odbyła się debata pod hasłem "Co mnie motywuje do nauki?" 


 

Gimnazjaliści - uczestnicy programu Youngster również zabrali głos w debacie. 

 

poniżej wypowiedź Katarzyny Gryko z kl. 3a - uczestniczki programu Youngster 

 

Pomimo, że wybrałam język rosyjski na egzamin gimnazjalny od września 2014 roku  

uczestniczę w programie Youngster, dodatkowych lekcjach języka angielskiego  

dla uczniów klas trzecich gimnazjum. Dlaczego biorę udział w programie Youngster?  

Uważam, że warto doskonalić znajomość języka angielskiego na pewno skorzystam  

z tej wiedzy w przyszłości - to mnie motywuje do nauki.  

 

Daria z kl. 3a - uczestniczka programu Youngster

____________________________________________________________________________________________________

 

26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków.  

Z tej okazji w naszej szkole zorganizowano apel, na którym wystąpili uczniowie Zespołu Szkół.  

W programie były: piosenka w języku rosyjskim i języku angielskim  

oraz scenki w języku białoruskim i również w języku angielskim.  


 

Uczestnicy programu Youngster przedstawili scenkę pt.: "Rozmówki polsko - angielskie", czyli "Polish - English conversation". Bohaterami byli dwaj polscy uczniowie oraz brytyjscy nastolatkowie. Głównym problemem była lekka nieumiejętność porozumienia się między sobą, co wyglądało dość komicznie. Publiczność pękała ze śmiechu! Youngster'owcy postanowili przedstawić swoje działanie w konkursie organizowanym przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej w Warszawie. 


 

Klaudia Roszczenko kl.3b 

Małgorzata Sapieżko - opiekun 


 


fot. M.Sapieżko



 

__________________________________________________________________________________________

 

Uczniowie - uczestnicy programu Youngster z opiekunem p. Małgorzatą Sapieżko

współorganizowali 6 września 2014 szkolne spotkanie w ramach ogólnopolskiej akcji

 

Narodowe Czytanie Trylogii Henryka Sienkiewicza 


 

W bibliotece w Zespole Szkół w Gródku zebranym uczniom w czytaniu dzieł Sienkiewicza towarzyszyła

Pani Dyrektor Anna Grycuk i Pani Wicedyrektor Danuta Garkowska

oraz Pani Małgorzata Sapieżko i P. Anna Kondratowicz.

Przeczytano fragmenty m.in. „Potopu” i „Ogniem i Mieczem”.

Podczas przerw w czytaniu można było poczęstować się ciastkiem lub czekoladą i wypić ciepłą herbatę.

Daria Sierżan kl. 3a

 

 

 


dyr. Anna Grycuk i wicedyr. Danuta Garkowska / fot. M.Sapieżko

uczestnicy programu Youngster / fot. M.Sapieżko

Piotr :) / fot. M.Sapieżko


____________________________________________________________________________________________

 

W roku szkolnym 2014 / 2015 uczniowie klas trzecich gimnazjum   

po raz szósty uczestniczą w  

programie Youngster - dodatkowych lekcjach języka angielskiego  

 

w tym roku uczniowie uczą się w dwóch grupach:  

grupa G1 liczy 9 osób, grupa G2 - 12 

 

Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej - organizator programu  

co roku dba o każdego ucznia - uczestnika programu Youngster 

gimnazjaliści z Gródka otrzymali nieodpłatnie podręczniki i zeszyty ćwiczeń 

oraz specjalnie przygotowane na potrzeby programu zeszyty 


 


 

Małgorzata Sapieżko 

koordynator projektu 


Youngsterzy :) / fot.G.Niczyporuk




 

Program Youngster - dodatkowe zajęcia z języka  

 

angielskiego dla uczniów klas trzecich gimnazjum  

 

 

Celem programu Youngster jest wyrównanie szans edukacyjnych

młodzieży szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich.

Wszyscy chętni uczniowie klas trzecich gimnazjum mogą uczestniczyć w dodatkowych zajęciach

polepszających znajomość języka angielskiego.

 

więcej informacji na stronie www.youngster.pl 

 

Uczniowie Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów po raz piąty uczestniczą w programie.

 

W roku szkolnym 2013 / 2014 w programie uczestniczy 22 uczniów.

 

Wszyscy uczniowie - uczestnicy programu nieodpłatnie otrzymują podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt i długopis.

 

Małgorzata Sapieżko 

koordynator projektu

 

 

________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej dba o swoich podopiecznych -   

uczniów uczestniczących w programie Youngster (2013 / 2014)  

 

na zdjęciu uczniowie gimnazjum z 'prezentami' od Funduszu -   

każdy dostał zeszyt i długopis :) 


kartka z informacją o programie Youngster dla rodziców / fot. M.Sapieżko

uczestnicy programu Youngster / fot.M.Sapieżko



 


 

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO WARSZAWY 

 

 

5 czerwca 2012 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Była to nagroda za wygranie konkursu "Teenagers in Action" zorganizowaną przez program Youngster (dodatkowe zajęcia języka angielskiego w gimnazjum). Opiekę sprawowała nad nami pani Małgorzata Sapieżko. Wszyscy bardzo się ekscytowali, darmową, wycieczką do stolicy – wszystko sponsorował Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Z Białegostoku wyruszyliśmy pociągiem o 6.00, a o 9.00 byliśmy już na miejscu. Na peronie przywitali nas przedstawiciele fundacji. Każdy dostał bilety i już po chwili jechaliśmy metrem do hostelu, gdzie zostawiliśmy nasze bagaże. Piechotą udaliśmy się do Centrum Kopernika, po drodze widzieliśmy Pałac Prezydencki oraz ogród na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie chwilę odpoczywaliśmy podziwiając zieloną przestrzeń i panoramę miasta. Niestety okazało się, że nie odwiedzimy Centrum, jednak nie ostudziło to naszego entuzjazmu. Zjedliśmy obiad, aby nabrać sił. Po posiłku pani przewodnik oprowadziła nas po Zamku Królewskim, gdzie dowiedzieliśmy się wiele faktów z historii Polski, m.in. o królu Stanisławie Auguście Poniatowskim. Kolejnym punktem wycieczki były Łazienki Królewskie, gdzie mogliśmy podziwiać pałac na wyspie. Współczesną atrakcją była grająca ławka z muzyką Chopina. Wieczorem - Teatr 6 Piętro. Spektakl pod tytułem "Edukacja Rity" z Piotrem Fronczewskim i Małgorzatą Sochą zrobił na wszystkich wrażenie, aktorzy świetnie grali. Po wyczerpującym dniu pojechaliśmy do hostelu, jednak już o 8.00 musieliśmy udać się do budynku fundacji, aby zjeść śniadanie i spotkać się z prezesem organizacji. Po posiłku wszyscy byli syci, a na stole nadal było wiele jedzenia, więc zrobiliśmy kanapki na cały dzień. Potem pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznaliśmy wiele szczegółów oraz życiorysy bohaterów powstawnia i obejrzeliśmy krótki film w technologii 3D. Następnie pojechaliśmy autobusem na Powązki, gdzie spędziliśmy godzinę. Ostatnim punktem wycieczki było Muzeum Narodowe, gdzie mogliśmy obejrzeć wystawę "Od Faraona po Lady Gagę". Po zwiedzaniu zjedliśmy smaczny obiad w pobliskiej restauracji. Wspomienia z tej wycieczki na pewno pozostaną z nami na długo.

 

Uczniowie z Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów w Gródku

opiekun Małgorzata Sapieżko

 


W Muzeum Narodowym, fot.M.Sapieżko

Na Powązkach, fot.M.Sapieżko

W Muzeum Powstania Warszawskiego, fot.M.Sapieżko

Śniadanie w siedzibie Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej z prezesem p.Markiem Zagórskim i p.Krzysztofem Lipińskim - Zastępcą Dyrektora Generalnego (na zdjęciu), fot.M.Sapieżko

Grająca ławeczka w Łazienkach fot.M.Sapieżko

Przed Belwederem, fot.M.Sapieżko

Gimazjaliści pozują przy zdjęciach / galerii ulicznej przedstawiających p.Leona Tarasewicza i jego prace, fot. M.Sapieżko


 


 

Uczniowie z Publicznego Gimnazjum w Gródku  

laureatami ogólnopolskiego konkursu „Teenagers in action” (program Youngster) 

Trzecioklasiści z Gimnazjum: Kasia Iwaniuk, Piotr Kubiak, Iza Malesza, Daria Ostapczuk, Patrycja Slusarz, Ania Szewczyk uczęszczający na dodatkowy język angielski w ramach programu Youngster (http://youngster.pl/) wygrali ogólnopolski konkurs organizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej i wydawnictwo Macmillan. W konkursie uczestniczyło 35 szkół z całej Polski. 

Praca konkursowa – film - jest sprawozdaniem z działań, jakie przeprowadzili uczniowie w Publicznym Gimnazjum i w Gródku. W ramach działań gimnazjaliści debatowali pod hasłem „Czy młodzież jest niekulturalna?”, przeprowadzili i nakręcili wywiady z dyrektor i nauczycielami Gimnazjum oraz pracownikami GCK, w których pytali osoby dorosłe o to jaka jest młodzież. Nakręcili scenki przedstawiające niekulturalne zachowania młodych osób.  

W nagrodę gimnazjaliści z opiekunem, panią Małgorzatą Sapieżko, spędzą dwa czerwcowe dni w Warszawie. 

Małgorzata Sapieżko 

nauczyciel prowadzący zajęcia języka angielskiego w ramach programu Youngster 

 

 

 






 

Sprawozdanie z debaty pod hasłem "Czy młodziez jest niekulturalna?" 

 

debata była przygotowana w ramach konkursu  

"Teenagers in action"  

organizowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej 

 

7 marca o godzinie 8.00 w Publicznym Gimnazjum w Gródku rozpoczęła się debata na temat „Czy młodzież jest niekulturalna”. Uczniowie sami zdecydowali, że chcą na ten temat rozmawiać. W dyskusji wzięli udział uczestnicy konkursu Teenagers in action (Młodzież w działaniu) z programu Youngster. Spotkanie rozpoczęła Anna Szewczyk

z kl. III A, której powierzono funkcję Marszałka. Przedstawiła osoby biorące w debacie. Następnie wprowadziła w temat zgromadzonych na sali uczniów i nauczycieli. W kolejnej części spotkania mogliśmy obejrzeć prezentację multimedialną dotyczącą zachowania młodzieży. Potem dyskutanci zapre-zentowali swoje argumenty „za” i „przeciw” tezie. Magda Szere-meta, Mateusz Czemiel, Kewin Klimkiewicz i Patrycja Slusarz opowiedzieli się za tezą. W swoich wystąpieniach mówili o tym, że młodzi ludzie nadużywają wulgaryzmów, nie kłaniają się doro-słym, nie ustępują miejsca w środkach komunikacji, nie przepusz-czają starszych w drzwiach. Przeciwnicy tezy – Daria Ostapczuk, Katarzyna Iwaniuk, Izabela Malesza i Piotr Kubiak podawali kontrargumenty. Złe zachowanie tłumaczyli tym, że nastolatkowie biorą przykład z dorosłych. Na zachowanie mają również wpływ zmiany, zachodzące w organizmie w czasie dorastania. Następnie głos oddano publiczności. Najpierw wypowiadali się uczniowie, niestety, niewielu z nas zdecydowało się zaprezentować swoje zdanie. Potem do dyskusji włączyli się nauczyciele. Nawiązywali do wypowiedzi debatujących, a także poruszali wiele innych pro-blemów. Na koniec zarządzono głosowanie. Okazało się, że więk-szość z obecnych na sali zgadza się z tezą, że młodzież jest niekul-turalna. Oczywiście nie można uogólniać, gdyż wśród nas jest wiele kulturalnych osób. Debatę zorganizowała pani Małgorzata Sapieżko i uczniowie uczęszczający na dodatkowe lekcje języka angielskiego w ramach programu YOUNGSTER.

 

sprawozdanie opracowała Ola Gryko 

 

 

Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej rozpoczął w roku szkolnym 2011/2012 5 edycję programu Youngster.

 

Celem programu jest wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich

w dostępie do szkół ponadgimnazjalnych w miastach poprzez stworzenie chętnym uczniom

możliwości uczestniczenia w dodatkowych, dobrowolnych zajęciach polepszających znajomość języka angielskiego.

 

Fundacja EFRWP w ramach programu finansuje podręczniki, pomoce dydaktyczne do biblioteki szkolnej,

program szkoleń dla nauczycieli, nagrody dla najlepszych uczniów, a także wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia.

 

Uczniowie płacą za zajęcia 5 zł miesięcznie. Zebrane pieniądze nauczyciel prowadzący wykorzystuje przede wszystkim na pomoce dydaktyczne.

 

W bieżącym roku szkolnym 2011/2012 z programu korzysta ponad 4 tys. uczniów z 145 szkół gimnazjalnych

na terenach wiejskich.

 

Uczniowie klas trzecich Publicznego Gimnazjum w Gródku po raz trzeci uczestniczą w programie.

Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach, w sumie 22 osoby korzystają z programu.

Każda grupa realizyje 3 dodatkowe godziny języka angielskiego tygodniowo.

 

www.youngster.pl  

www.efrwp.pl 

Info dodała Małgorzata Sapieżko
 


Patrycja przed testem fot.M.Sapieżko



KALENDARZ AKTUALNOŚCI
<< styczeń 2025 >>
Pon Wt Śr Cz Pt So Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
WYSZUKIWARKA

BIP

~ copyright © 2004-2025 Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów w Gródku ~ idea, gfx & code by warlock ~ all rights reserved ~ odwiedzin: 355665 / 3 / 1 ~ Księga Gości: 8 / 1