13 maja 2015 r. o godz 16.00 w Zespole Szkół w Gródku odbył się Wieczór Białoruski.
Przybyli sympatycy kultury białoruskiej. Na wstępie Pani Dyrektor Anna Grycuk powiedziała o korzyściach płynących z wymiany wolontariuszy, a Pani Anna-Sofia Papai o samej organizacji programu Erasmus+.
Następnie zebrani słuchali piosenek najmłodszych wykonawców z klasy IC w utworach „Pajac” i „Pra dobruju myszku i mudruju koszku”.
Gimnazjaliści w scence „Myszka Pik-Pik” pokazali przygody sympatycznej myszki, która była zauroczona postacią z telewizji – Mikim.
Dzieci z zespołu Kazka zaśpiewały piosenki pt. „Żauranaczka” i „Ramonka”, zachwyciły śpiewem i nowymi strojami.
Gabrysia Grześ recytowała wiersze „Bobrowniki” i „Pra diwczynu Palinu”.
Swoje wiersze po białorusku przeczytał poeta Anatol Porębski.
Wesołe wierszowane opowieści przedstawił Pan Jan Fiedziukiewicz rozweselając publiczność.
Pani Ina, wolontariuszka z Białorusi, wraz z kapelą „Chutar”, pięknie zaśpiewali porywając publiczność do wspólnej zabawy.
Wiersz o miłości do ojczyzny w wykonaniu Iny Zujewaj poruszył serca zebranych.
Wieczór zakończył się wspólnym poczęstunkiem, a czas umilała muzyka białoruska.
A wszystkiemu przyglądały się bociany, symbol białoruski.
20
maja 2015, środa
23:38
1833
GRUPA OGÓLNA
Dni Otwartych Funduszy Europejskich - SPRAWOZDANIE
Zespół Szkół w Gródku był współorganizatorem gminnych obchodów drugiej ogólnopolskiej edycji Dni Otwartych Funduszy Europejskich. 8 maja 2015 roku kolorowy korowód biorący swój początek w Zespole Szkół w Gródku dotarł nad zbiornik wodny w Zarzeczanach. Tam, o godzinie 10-tej Wójt Gminy Gródek pan W. Kulesza przywitał wszystkich przybyłych 340 uczniów, nauczycieli, rodziców, mieszkańców Gminy Gródek i przedstawicieli instytucji zaangażowanych w wydarzenie. Pan Wójt przekazał zebranym informacje dotyczące pozyskanych kwot na projekty dofinansowane z Funduszy Europejskich, mówił o zrealizowanych inwestycjach i tych będących w realizacji.
Uczniowie i nauczyciele zaangażowali się bardzo w to wydarzenie. Wszystkie grupy wiekowe uczniów naszej szkoły przygotowały jakąś atrakcję sceniczną, edukacyjną lub sportową. Klasy III przedstawiły program artystyczny na scenie pt.: „Podróż po Europie” przeplatany występami młodszych kolegów i koleżanek. Najmłodsi wykonali hymn Unii Europejskiej z akompaniamentem na skrzypcach p. Anny Papai, zaśpiewali piosenkę „Wiosna”, razem z wolontariuszką Andreą taniec hiszpański i zatańczyli Zorbę, z wolontariuszką Iną wyliczankę po angielsku. Kazka zaprezentowała „Piosenkę o przyjaźni”. Tę część prowadziły uczennice klas trzecich - G. Wildowicz i J. Markowska. W czasie prezentacji klas IV– VI widzowie zobaczyli inscenizacje: „Europejski Czerwony Kapturek”, „Odkrywamy Europę” i usłyszeli „Odę do radości” z akompaniamentem Serafina Skowrońskiego. Uczniowie nagrodzeni i wyróżnieni w konkursie Region w Unii Europejskiej recytowali własne wiersze. W tej części przerywnikiem były wejścia konkursu o UE pt. „Europa da się lubić”, w którym każdy widz mógł wygrać nagrodę. Nasi uczniowie bardzo entuzjastycznie uczestniczyli w aerobiku, korzystali z dmuchanych urządzeń rekreacyjnych, bawili się w kąciku balonowym, malowali twarze i uczestniczyli w grach i zabawach z wolontariuszami z Anawoj, oglądali występy iluzjonisty. Równolegle na dwóch boiskach odbywały się zawody w piłkę nożną w dwóch kategoriach wiekowych. Zwycięzcami zostali uczniowie klas szóstych i drugich gimnazjalnych. Wszyscy uczestnicy Dnia Otwartych Funduszy Europejskich otrzymali gorący bigos, kiełbaski z grilla, racuchy, ciasto i napoje.
Po scence „Romeo i Julia” przedstawionej przez gimnazjalne koło teatralne nastąpiło podsumowania dnia przez Dyrektora Zespołu Szkół i wręczenie medali dla sportowcom.
Dyrektor ZS serdecznie dziękuje wszystkim nauczycielom i pracownikom obsługi za zaangażowanie i pomoc w organizacji dnia.
20
maja 2015, środa
23:38
1684
GRUPA OGÓLNA
Profilaktyka uzależnień w szkole.
Jednym z zadań szkoły jest podejmowanie działalności profilaktycznej dotyczącej problematyki zagrożeń narkomanią. Działania skierowane są do uczniów, rodziców i nauczycieli. Głównym celem realizowanych zadań jest wyposażenie uczniów, rodziców i nauczycieli w wiedzę o przyczynach i skutkach sięgania po narkotyki. Wszyscy powinniśmy mieć świadomość, jakie szkody przynoszą uzależnienia. Samo uzależnienie w pojęciu młodego człowieka jest czymś odległym i nierealnym - uczniowie nie zdają sobie sprawy, że już po drodze do uzależnienia ponoszą ogromne straty rozwojowe, emocjonalne i prawne. Chodzi o wskazywanie realnych, bezpośrednich konsekwencji.Profilaktyka nie ma jedynie odległych celów. Dotyczy ona istoty samego życia, również naszego „tu i teraz”. Dlatego pomagamy młodym ludziom zrozumieć nie tylko otaczającą rzeczywistość ale także siebie oraz te wartości, które umożliwiają życie w wolności i radości. Postępowanie, które przynosi prawdziwą radość, jest najlepszą obroną przed chemiczną pułapką i uzależnieniem. Innymi słowy najskuteczniejszą pomocą w zachowaniu abstynencji w wieku rozwojowym, jest zafascynowanie młodzieży tym, co piękne i szlachetne i co odpowiada ich pragnieniom i aspiracjom. Pomagamy dzieciom i młodzieży, by żyli zdrowo i bardziej świadomie, by potrafili powiedzieć „nie” w obliczu szkodliwych propozycji, by nauczyli się asertywnego wyrażania własnych emocji. Chodzi zatem o dostarczanie dzieciom i młodzieży wiedzy w odniesieniu do własnego życia, a nie tylko w odniesieniu do narkotyków czy innych substancji psychoaktywnych. Należy więc rozwijać pewność siebie, asertywność, zachęcać młodzież do aktywności, kreatywności, rozwijania pasji, angażowania się w różne zajęcia dodatkowe czy pomoc innym. I takie między innymi działania podejmuje i realizuje szkoła.
W obszarze profilaktyki uzależnień podejmujemy także zadania, które dostarczają informacji o skutkach zdrowotnych, psychicznych, społecznych i prawnych eksperymentowania z narkotykami. Konsekwencje odpowiedzialności karnej wynikają z Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, która zakłada, że posiadanie, udzielanie, ułatwianie albo umożliwianie użycia narkotyków jest zagrożone karą.