ZESPÓŁ SZKÓŁ W GRÓDKU     ul. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek, woj. podlaskie
Szkoła Podstawowa im. Partyzantów Braci M. i A. Chrzanowskich ~ Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów

Aktualności / wszystkie grupy

7 listopada 2016, poniedziałek 15:10
1268
GRUPA OGÓLNA
Wycieczka uczniów klas pierwszych gimnazjum

28 września 2016r. klasy 1 gimnazjum pojechały na wycieczkę do Białegostoku zorganizowaną przez opiekunki, panią Joannę Ostapczuk i Irenę Naliwajko. O godzinie 8.45 odbył się wyjazd autobusem sprzed szkoły w Gródku. Celem wyjazdu było zwiedzanie Białegostoku i poznanie treści opery A. Mozarta pt. ,,Czarodziejski flet”.

Kiedy byliśmy już na miejscu, najpierw udaliśmy się do Opery i Filharmonii Podlaskiej. Każdy z nas dostał bilety i zajmował miejsca. Po chwili rozpoczął się spektakl pt. ,,Czarodziejski flet”, który przeniesiono w cyfrowy wymiar. Przedstawienie wzbogaciły popisy wokalne-arie w wykonaniu aktorów. Widoczna była scenografia i piękne efekty świetlne. Wielkie wrażenie wywarła na nas muzyka Mozarta grana na żywo , która była głównym atutem na planie. Spektakl, który obejrzeliśmy miało formę baśni, której główną problematyką jest miłość. Jeden z bohaterów, Tamino, miał uratować księżniczkę Paminę. Wchodzi na teren Królowej Nocy i spotyka tam Papageno-ptasznika, który jest gadatliwy i buja w obłokach. Królowa prosi Tamino, aby uratował księżniczkę w zamian za jej rękę. Otrzymał on czarodziejski flet. W końcu mogli być razem. Treść tej opery ukazuje nam, że trzeba dążyć do celu i we wszystkim należy zachować umiar. Po wyjściu z opery pojechaliśmy do KFC. Zjedliśmy, napiliśmy się i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Następnie zwiedzaliśmy Pałac Branickich- jest to barokowy zamek Branickiego, nazywany Wersalem Podlaskim. Stanowi on obecnie siedzibę Uniwersytetu Medycznego. Ozdobą jego jest kompleks ogrodów francuskich i angielskich. Pięknie reprezentowała się brama w kształcie łuku triumfalnego. Na samej górze kopuły budowli znajdował się Atlas podtrzymujący kulę wszechświata. Jest on centralną postacią grupy rzeźb. Na ścianach w pałacu widoczne były różne freski. Mieliśmy okazję zobaczyć Arsenał- muzeum w Parku Planty. Potem zatrzymaliśmy się przy fontannie i pomniku Ludwika Zamenhofa, który urodził się 15 grudnia 1859r. w Białymstoku, a zmarł 14 kwietnia 1917r. w Warszawie. Był to polsko-żydowski lekarz okulista. Miał dziesięcioro rodzeństwa. Osiągał wielkie sukcesy już jako dziesięciolatek, napisał dramat ,,Wieża Babel, czyli tragedia białostocka w pięciu aktach”. Zamenhof studiował w Moskwie, ale później jednak kontynuował studia w Warszawie. W 1885r. ukończył swój projekt języka esperanto. Był nominowany do Nagrody Nobla. Następną atrakcją był spacer po alei Bluesa. Na tym deptaku na tabliczkach zobaczyliśmy imiona i nazwiska sławnych osób. Na koniec przeszliśmy się po Rynku Kościuszki, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Bardzo podobała mi się ta wycieczka, ponieważ zobaczyłam wiele interesujących atrakcji. Uważam, że Białystok to urocze miejsce warte zwiedzania. Mam nadzieję, że takich udanych wycieczek będzie więcej.                                                                                                                                                                             Agata Kardasz kl.1B

KALENDARZ AKTUALNOŚCI
<< listopad 2016 >>
Pon Wt Śr Cz Pt So Nd
WYSZUKIWARKA

BIP

~ copyright © 2004-2024 Gimnazjum im. Rodu Chodkiewiczów w Gródku ~ idea, gfx & code by warlock ~ all rights reserved ~ odwiedzin: 345352 / 2 / 1 ~ Księga Gości: 8 / 1